Van grijs naar groen

30 maart 2024 - Vienna, Verenigde Staten

We zitten nog steeds zo noordelijk dat de lente nog niet begonnen is, maar dat gaat vandaag toch veranderen. Het was koud vannacht, we begonnen met 2 dekens maar halverwege de nacht moest er nog eentje bij. Weer vroeg wakker, dat ligt toch aan het grote tijdsverschil van eergisteren, dat gaat nog enkele dagen zo door weet ik inmiddels uit ervaring. Eerst wordt er getankt, we rijden in een dorstig beestje (ong. 1 op 4½). En dan weer verder in zuid-westelijke richting waardoor we halverwege de dag Illinois weer binnen rijden en we ons uur tijdverlies van gisteren weer goed maken. Langzaam begint de kleur van de natuur wat te veranderen, de onderbegroeing wordt voorzichtig al groen en hier en daar zie je al wat bloeiende bomen. Verder blijft het landschap hoofdzakelijk agrarisch van karakter met wel wal meer bos dan gisteren. Ook de kleine gemeenschaps kernen zien er niet veel anders uit, veel achterstallig onderhoud en veel junk yards. In dit door God gezegend land hebben hele groepen duidelijk de zegening gemist en dan is het hier helaas, pindakaas!
Het plan is om in het Shawnee National Forest op de camping bij the Garden of the Gods (een natuurgebied met aparte rotsformaties) te gaan staan, maar dat gaat niet door. De toch al niet grote camping staat helemaal vol (paasweekend!) , dus rijden we de 12 mijl lange toegangsweg maar weer terug. Bij een Dominos vestiging (hé, hebben ze die hier ook?!) is er ook buiten Wifi beschikbaar en vind ik via onze vriend Google een camping wat verderop waar wel plek is. Veel plekken met kleine omheiningen met paarden erin, apart! We sluiten de waterleiding aan en spoelen de leidingen schoon. Daar zat nog antivries in, de camper was nog ‘winterized’. Aangezien we verder geen vorst meer verwachten kan dat er nu wel uit zodat we ook de watertank kunnen vullen voor als we ergens kamperen zonder aansluitingen. De temperatuur is in de loop van de dag ook steeds verder opgelopen zodat de trui weer uit kan en we lekker in blote mouwen lopen. En de hoeveelheid kleur in het landschap is inmiddels flink toegenomen.
Morgen naar Memphis waar ik maar meteen voor 2 nachten een plek op een camping aan de Mississippi heb geboekt, dit vanwege de extra drukte door het paasweekend.

1. Hetty:
    Heerlijk he, blote mouwen! 😀
  2. Ody:
    30 maart 2024
    Gelukkig wordt het een beetje minder koud, kan er een dekentje minder op jullie bed.
  3. Imelda:
    30 maart 2024
    Heel fijn Paasweekend gewenst!
  4. Louise Snoek - van Maris:
    30 maart 2024
    Fijn Paasweekend op naar warmere dagen/nachten
  5. Nicolet van de Logt:
    30 maart 2024
    Fijne Paasdagen, ik geniet van jullie verslag, begint voor ons nu ook wat dichterbij te komen. Weliswaar een andere reisbestemming…..😉
  6. Tamara:
    5 april 2024